De lekkerste haring van Leeuwarden haal je bij Angelique van The Haddock in de Oosterstraat. Maar ze durft dit van zichzelf niet echt te zeggen. Daarom heb ik dat maar gedaan. Foto: Henri Vos.
In het kader van het Friese Meren Project werden in deze provincie 5 aquaducten gebouwd. Een bijzonder gegeven dat soms ruimte gaf voor bijzondere communicatie. Foto is van Henk Bleeker.
Lutz in Leeuwarden. Stella in Sud-West Fryslan. Lijstaanvoerder PvdA bij de gemeenteraadsverkiezingen in november 2017. Zelfde concept. En ook Stella met een onverwacht goed resultaat.
Alle 6 zetels werden behouden tegen de landelijke stroom van groot verlies in. Iets om trots op te zijn. En het is Stella van harte gegund: topvrouw! Foto: Henri Vos.
Het was voor velen even wennen toen ik met de naam "DE HET (van 058)" op de proppen kwam voor de Leeuwarder Ondernemersprijs. Maar de briefing was 'Innovatie!'. Dus dan kom je niet met 13-in-12 namen.
Associerend via Archimedes (Eureka! - Ik Heb Het) en 'Je-Van-Het', bleven de twee lidwoorden over: DE en HET. En gekoppeld aan 058 & verklarende pay-off kon DE HET een merknaam worden. Bovendien leent DE HET zich prima voor een aardig taalspel.
Inmiddels is DE HET een begrip. Iedere ondernemer in de regio kent HET. En velen doen mee om de trofee (een geel uitroepteken) te bemachtigen. En omdat ik in het bestuur van DE HET zat, mocht ik de uitreiking 5 keer presenteren.
Mijn ervaring met grote infra-projecten kwam goed van pas toen MerkMakers (Peter vd Broek en ik) werden gevraagd mee te denken en mee te doen bij een nieuw netwerk: onafhankelijke coaches bij complexe projecten. Als 'enablers-in-communicatie' zijn wij toegevoegd (coaching is niet a priori ons ding). En om te beginnen bedachten wij naam, logo/huisstijl en concept: COHEZY.